مرجع رسمی مقالات عطر روشنایی

اشنایی با مقالات نوری

مرجع رسمی مقالات عطر روشنایی

اشنایی با مقالات نوری

  • ۰
  • ۰

با اعتنا به کاربری گوشه و کنار و ترازو روشنایی ما یحتاج در اطراف، از نوروروشنایی طبیعی و در غیر این فیس از فروغ و روشنایی تصنعی، برای نور دور و اطراف متبوع به کار گیری میگردد. نوروفروغ هدایت گردیده، دور و بر را زیباتر، ادب بخش، متنوع و قابل به کارگیری مینماید. در معماری امروز، مبحث نورپردازی اطراف، بسیار دارای اهمیت میباشد، چرا‌که نوروروشنایی قابلیت و امکان دگرگونی اساسی، اقتدار بیان و پویایی به فضای پباده سازی گردیده معمار میبخشد و با ورود به اطراف معاش انسان، بر کیفیت اطراف اثر می‌گذارد. علاوه بر خاصیت این چنینی نوروفروغ، نورپردازی نیاز اساسی فضا به حساب آورده می شود. فارغ از وجود روشنایی و عدم بضاعت و توان مشاهده پیرامون، معماری و کردار اثر، معنایی نخواهد داشت.

آباژور جدید

در ساختمان های مدرن، نورطبیعی ما یحتاج دور و بر داخلی سازه از دیوارها یا این که سقف تامین میگردد.VOID قابلیت نوررسانی طبقاتی از سقف را در ساختمان آماده میاورد. پیشرفت تکنولوژی در طرز منفعت وری آدم نسبت به قبلی تاثیر چندانی نداشته البته در معماری امروز، برای تامین نوروروشنایی موردنیاز فضای شب و … از فروغ تصنعی و مصنوعی استعمال میگردد. نور و روشنایی تصنعی و مصنوعی (نور و روشنایی تصنعی)، دامنه ی بسیار گسترده ای داراست. نور و روشنایی، در پباده سازی فضای داخلی و فرنگی ساختمان و پباده سازی محوطه نقش آفرین میباشد.

 

 

 

تادائو آندو در رابطه فروغ و روشنایی در معماری امروزی میگوید:

اینجانب بسیار عمیق به نقش نوروفروغ لحاظ می افکنم که قادر است درهرنقطه از گوشه و کنار تشکیل‌شده ما به وسیله مجاورت بدون واسطه وشایان توجهی از مکان وزمان با ما سخن نماید.

اینجانب فروغ و روشنایی را به فضای داخلی معماری هدایت می‌کنم به نحوی که آن نوروروشنایی دور و اطراف را توسط عمق مشخص و معلوم وتعریف نماید وفضاهایی بسیار دارای هیجان بوجود بیاورد.

در معماری امروزی، صرفا بینش آدم به فروغ و روشنایی و عنصرها طبیعی تغییر تحول یافته میباشد. آدم مدرن به افق و اجرام آسمانی به دیده اصلی مقدس و ماورا طبیعت نمی نگرد. از نگاه وی نوروروشنایی، عنصری کاربردی ست.

در معماری امروزی، نورطبیعی، فارغ از هیچ سیرتکامل تشریفات و مانعی از شیشه های بی آلایش و بی رنگ عبور می‌کند و به باطن سازه نور و روشنایی و گرما می‌بخشد. حتی گاها در معماری امروزی، بشر به نوعی افراط گری میرسد، محدودیت بنا ای پنجره ها حذف گردیده و دنیایی بی غایت روشن پدید میاید. حتی نوروفروغ، تحت عنوان مورد ای هیجان آفرین در معماری امروزی آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد. در معماری امروزی، فروغ طبیعی به طور بی واسطه و با اختصاص سطح متعددی از دیوار به بازشوهای شیشه ای، به باطن سازه دعوت میشود.د زیرا سازندگان آن ها را در یک سیستم جامع نوروروشنایی ارائه نکرده بودند.

 

  • ۹۹/۰۱/۲۸
  • lu str

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی