مرجع رسمی مقالات عطر روشنایی

اشنایی با مقالات نوری

مرجع رسمی مقالات عطر روشنایی

اشنایی با مقالات نوری

  • ۰
  • ۰


راهنمای خرید آباژور متناسب با چینش خانه شما

 آباژور جدید

پیش از هر چیز در‌این قضیه ذوق شما مهم میباشد ولی در کنار آن بایستی دقت نمایید که متاع، رنگ و فرم آباژور را بایستی متناسب با محصول مبلمان و رنگ‌آمیزی آن تعیین نمایید. توجه فرمایید که در  هر کناره‌ای از اتاق نشیمن که شم ظلمات و یکنواختی دارید می توانید از یک آباژور مطلوب به کارگیری کرده و براین اساس فضای اتاق نشیمن را وسیع‌خیس نمائید .

 

آباژور سنتی یا این که امروزی
در صورتیکه که مبلمان منزل شما امروزی میباشد بهتر میباشد از آباژورهایی با سبک امروزی استعمال نمائید  و اگر که فضای منزل شما و دکورا سیون آن سنتی میباشد از آباژورهای مخروطی و پارچه‌ای به کار گیری فرمایید. شایسته ترین تعیین برای منزل‌های امروزی که پباده سازی مبلمان و اسباب و اثاث در آن به‌فیس امروزی انجام شده، این میباشد که از آباژورهای استوانه‌ای و بلند به کار گیری نمایید.

میتوانید با یاری یک تا 2 آباژور بلند به فضای نشیمن و ناهارخوری خویش جلوه ببخشید. البته در‌حالتی که که دکورا سیون سنتی دارید از آباژورهای رومیزی به کارگیری نمائید که برای تنظیم آن از چوب مصرف شده میباشد.

 

آباژور نهارخوری
برای تنظیم آباژور برای اتاق ناهارخوری پیش از هر چیز به محل قرار به دست آوردن لوستر اعتنا نمایید. در‌صورتی‌که  لوستر شما صحیح بالای میز ناهارخوری قرار میگیرد و فضای میز را پر‌نور می نماید، می توانید از یک تا ۲ آباژور ایستاده در زاویه‌های اتاق ناهارخوری استعمال نمایید تا زیبایی بیشتری بدین دور و اطراف ببخشید. البته در صورتیکه لوستر شما در بخش دیگری از اتاق قرار گرفته، بهتر میباشد از آباژورهای امروزی و  منحنی صورت به کارگیری نمائید تا نور و روشنایی آن صحیح در راس میز ناهارخوری متمرکز شود. بنابراین میتوانید میز ناهارخوری خویش را به صورت بهتری تزئین فرمایید و قابلیت و امکان پذیرایی بهتری از مهمانها‌تان داشته باشید.

 

 

آباژور اتاق بچه
برای گزینش آباژور برای اتاق بچه می بایست گذشته از هرچیز به ایمنی و تندرست آن تصور کنید. سراغ آباژورهایی بروید که کمتر در آن از شیشه یا این که فلز مستعمل میباشد. کارایی نمائید از آباژورهای چوبی و تلقی به کار گیری کرده و رنگ‌های خنده رو را برای کودک‌ها گزینش فرمایید. سیستم سیم‌کشی و  دسترسی به چراغ و اتصالات آباژور نیز می بایست به‌سیرتکامل‌ای باشد که طفل‌ها قابلیت و امکان دسترسی سهل به آن را نداشته باشند و هیچ خطری آن ها را تهدید نکند.

 برای اتاق خواب بهتر میباشد از آباژوری استعمال فرمایید که طول قابل قبولی داشته باشد. به‌این معنی  که در شرایطی‌که که روی تخت می‌نشینید یا این که روی آن استراحت می کنید، نوروفروغ آن به‌چهره بی واسطه به دیده شما نرسد و موجب جراحت وصال به چشمان‌تان و احیانا پرش خواب شما نشود. مورد مطلوب برای تعیین آباژور اتاق خواب آباژورهای رومیزی میباشد که روی پاتختی شما جای بگیرد. این آباژورها را متناسب با محیط و ترجیحا در رنگ‌های خیر‌چندان پر‌نور به رنگ‌های کرم، شکلاتی یا این که شیری گزینش نمائید.

 

طول آباژور
آباژوری را تعیین فرمائید که اندازه آن دو سوم طول اساس اش باشد این نسبت سبب می‌گردد که آباژور زیاد بلند یا این که زیاد کوتاه به لحاظ نرسد.

  

صورت فیزیکی آباژور
چنانچه میزی را که برای قرار دادن ذیل آباژور گزینش نموده اید گرد یا این که مستطیل صورت میباشد بهتر میباشد کلاهک آباژور نیز با میز شما همخوان و هماهنگ باشد. کلاً همت نمائید آباژوری بخرید که با رنگ و طرح و دسته میز شما همسان باشد.

 

آباژورهای گران‌قیمت و فانتزی چوبی و سنگی


 

عرض و قطر آباژور
زیرا آباژور یک فرآورده دکوری و فانتزی به حساب می‌آید در تولید و ساخت استاندارد خاصی نیست البته ضابطه نانوشته ای میباشد که می‌گوید بایستی قطر و اندازه کلاهک آباژور بزرگتر از مبنا آن باشد. این اختلاف اندازه قادر است یک تا چندین سانتی متر باشد.

جای گیری آباژور 
آباژور را برای اتاق خواب می‌خواهید یا این که اتاق نشیمن و پذیرایی فرق نمی کند بایستی به محل و مقام آباژور اعتنا داشته باشید که برای رفت و آمد شما ساخت مزاحمت نکند اساسا آباژور نباید از میزی که روی آن قرارمیگیرد بزرگتر باشد یا این که حاشیه های آن خارج بزند.

 

کاربرد آباژور

کاربری آباژور هم نکته بسیار مهمی میباشد در حالتی‌که آباژور در چینش شما تنها یک وسیله دکوری به حساب می‌آید می‌توانید از آباژورهایی با کلاهک های تیره به کار گیری نمائید که نوروفروغ یه خرده از آن‌ها به خارج پخش میگردد. البته در صورتی‌که از آباژور بعنوان نور و روشنایی میخواهید به کارگیری نمائید بایستی آباژورهایی را گزینش نمائید که کلاهک های رنگ پر‌نور دارا هستند و فروغ و روشنایی متعددی به خارج نشت می‌دهند.

 

 

آباژور کلاسیک یا این که امروزی
آباژورهایی که دارنده کلاهک های چین دار و مبنا های مجسمه ای و سنگی میباشند بعنوان آباژورهای طرح کلاسیک و آباژورهایی که دارنده مبنا های تک رنگ و دقیق و متالیک با کلاهک های بی آلایش میباشند بعنوان آباژورهای امروزی شناخته می گردند. شما می‌توانید با دقت به جور چیدمان خانه خویش آباژور مطلوب را گزینش فرمائید.

آباژورهای رومیزی

امروزه آباژورها جایگزین لامپ های فیتیله ای، گرد سوز، و فانوس های دیرین گردیده اند؛ با این تفاوت که در حین های قبلی، از این منابع نوردهی هم تحت عنوان نور و روشنایی همگانی و هم تحت عنوان نورهای جهت دار و کاربردی به کارگیری میشد، البته امروز و با وجود نعمت بزرگی زیرا برق، آباژورها نورهایی کاربردی و دکوراتیو و تکمیل کننده نورهای همگانی می‌باشند.
البته هنوز بخش اعظمی از آباژورها به حافظه پیشین از کوزه های سفالی، بطری های شیشه ای و ... ساخته می‌شوند. در واقع، می اقتدار بخش اعظمی از وسایل و اسباب گزینه عشق و علاقه را با نصب سرپیچ و سیم به آباژوری خوشگل تبدیل کرد.

در واقعیت، آباژورهای رومیزی با خطوط عمودی خویش دربین دریایی از خطوط افقی مبلمان جانور در دور و اطراف، ابزاری دکوراتیو محسوب میگردند. این آباژورها فضای سطح میز را نیز برای چیدمانی فوق العاده مهیا می‌سازند. برای این مراد، همت نمایید چینش سطح میز از لحاظ سبک، رنگ یا این که کالا با آباژور هماهنگی داشته باشد تا فضایی دارای ارتباط و دیدنی پدید آورد.

 

نکته :
با رنگ کردن سیم آباژورها به رنگ دیوار یا این که به عمل بردن سیم های بی رنگ، تاثیر دیداری آن‌ها را معدود نمایید.

 

 

مکان های مطلوب برای قرار دادن آباژورها

در شرایطی که چه آباژورها مانند برخی مبلمان ، فضایی زیاد را اشغال نمیکنند، البته نباید جای جای خالی جانور در دور و اطراف را بدین عنصر دکوراتیو اختصاص بخشید، چون تاثیر آن بر تماشاچی و همینطور کاربرد آن در نقاط متفاوت، متعدد میباشد.

در منازلی که در محل ورود به راهرو یا این که هالی کوچک گشوده می گردد، قرار دادن آباژور روی میز یا این که کنسولی مقابل در میتواند فضای برای خوشامدگویی مطلوب را آماده نماید.

قرار دریافت کردن آباژورها روی میزهایی که در دو طرف کاناپه و در فضای پذیرایی قرار دارا هستند، می‌تواند ضمن آماده آوردن مکانی برای مطالعه به تقویت اصل تعادل در دور و اطراف نیز یاری دهد.

وجود آباژور مقابل آینه روی دراور، به منعکس شدن فروغ و روشنایی و غلو دور و بر یاری میکند.

گهگاه علاوه بر تقسیم بندی اطراف برای چینش های گوناگون، ناگزیر هستیم که کاناپه را خیر کنار دیوار، بلکه میانه دور و اطراف در اختیار بگذاریم. در چنین مواردی، قرار دادن میزی هم طول یا این که یه خرده کوتاهتر از کاناپه، صحیح پشت آن می‌تواند مکانی مطلوب برای قرار دادن جفتی آباژور را ایجادکند. زیبایی، ارمغان چنین چیدمانی خواهد بود.

قرار دادن آباژور روی میزی کنار صندلی راحتی می‌تواند نور و روشنایی لازم را برای مطالعه تامین نماید.

معمولا شومینه در دور و اطراف امکان تاکیدی داراست. از این رو، قرار دادن آباژور یا این که چراغی قشنگ روی طاقچه شومینه به تقویت این نقطه در محیط یاری می‌نماید. اما، بهتر میباشد که از آباژور یا این که چراغی باریک برای این عمل استعمال شود.

به کار گیری از آباژور روی میز آب میوه ها، فضایی براق را با منعکس شدن فروغ از شیشه ها و کریستال ها به وجود می‌آورد.

  • ۹۹/۰۲/۰۶
  • lu str

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی